Musi-k/-c/-que

Musik ist ein Teil meines Alltags, und war vor ca. 20 Jahren auch für einige Zeit ein Teil meines Berufs. Es gibt verschiedene Gründe, warum ich derzeit nicht als Musikerin/Musikpädagogin/Musiktherapeutin tätig bin, aber vielleicht ändert sich das ja mal wieder.

Ich spiele im Moment mehr oder weniger regelmäßig Kirchenorgel und singe in einem Chor, für den ich auch die Leitung des Einsingens und der Stimmbildung übernommen habe.
Blogbeiträge, die sich mit musikalischen Dingen befassen, sind entsprechend kategorisiert.

Ich freue mich über Kontakte zu Musikern und Sängern weltweit!

Music is part of my daily life, and about 20 years ago, it was also part of my job for a while. For various reasons, I’m not a full-time musician/music teacher/music therapist right now, but who knows, this might change again.

At the moment, I more or less regularly play the church organ and sing in a choir. For the choir, I also lead voice training sessions.

Blog entries referring to music and musical topics are categorized accordingly.

I’m looking forward to meeting musicians and singers worldwide!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s